Monday, May 11, 2009

Don't Even Think About Bonus For This Year.........

Fack la....ayat pertama yang terlintas dalam fikiran aku bilamana ayat² itu berkumandang diudara...nafas tersekat² tatkala mendengarnya....dan aku rasa bukan aku sorang ja yang rasa benda yang sama...memang siyalll boss mat saleh aku nie....

Untuk pengetahuan aku kerja kat company bumiputera yang mana MDnya dari UK....aku pun tak paham macam mana company ni dikategorikan sebagai bumiputera sedangkan bossnya bukan bumiputera...status PR pun belum tentu lagi boss aku nie dapat...takde sumbangan untuk negara..mana nak dapat....!! nanti la aku citer pasal company and boss aku nie....

Semalam masa meeting aku berharap sangat la dia nak annouce pasal bonus...tak banyak pun takpe...bagi setengah bulan pun aku bersyukur sangat...tapi bila dia dah cakap macam tu rasa macam nak lambung je kerusi meja kat tempat meeting....dah la kerja separuh nak mati ngan company nie...ade ke tak nak bagi bonus...memang siyalll la..! kerja tak tentu masa...cuti hari pekerja pun kena keja...segala jenis cuti yang berkaitan boleh dikatakan aku takkan dapat merasa bila kerja kat sini...dah mengalahkan mat bangla ngan mat indon dah aku sekarang...FACK LA..!!

Bila dah abis meeting so bunyi la macam² versi yang sedap dan tak sedap didengar....rupa-rupanya boss aku tak bagi bonus pasal dia nak balik kampung bulan 6 nie...patut la beria-ria suruh kami semua collect utang...dia nak balik kampung dia...

Dan aku....melopong je la tahun nie...nak naik gaji..?? jangan harap la...!!!

2 comments:

  1. siannye...aku turut bersimpati.....
    sabaq ek. rezeki dimana2...
    tak pun ko bom je bos ko tuh...
    sbotaj..

    ReplyDelete
  2. tu la...aku pun skrg nie tgh carik geng nak buat pakatan. kena planning baiik punya...cadang nak bos company nie..

    ReplyDelete